مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران شهر تهران تامین برق برای شرایط بحرانی را در دستور کار قرار دادند و برای این کار توافقنامه‌ای را تصویب کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس این توافقنامه همکاری‌های دو جانبه با محورهای فراهم آوردن بستر پشتیبانی، تعامل و اشتراک مساعی جهت  تحقق بهینه فرآیند مدیریت ریسک و کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران تامین برق در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث غیرمترقبه در دستور کار دو نهاد قرار می‌گیرد.

این توافقنامه در اولین نشست مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و مسئول عضو کمیته تخصصی شریان‌های حیاتی ستاد مدیریت بحران شهر تهران و با حضور مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، معاونین و مدیران ارشد شرکت گاز استان تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت آب و فاضلاب شهر تهران، شرکت مخابرات استان تهران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، شرکت سهامی آب منطقه‌ای تهران و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران طی مراسمی به امضاء رسید.

دکتر مازیار حسینی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست از این توافقنامه به عنوان فرصتی مناسب و جدید برای جستجوی راه‌های گسترش همکاری میان نهادهای مدیریت شهری به ویژه در موضوع تامین ایمنی و مقاوم‌سازی شریان‌های حیاتی شهر در برابر حوادث و سوانح طبیعی یاد کرد و با بیان اینکه دستگاه‌های متولی تامین آب، گاز و برق از نقش حیاتی در زندگی شهروندان برخوردارند، ابراز امیدواری کرد با امضای اینگونه توافقنامه‌ها همکاری‌های مدیریت شهری ارتقا یابد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به بحران بارش برف سنگین زمستان سال گذشته گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، شرایط زمستان سال گذشته و پدیده خشکسالی قابل تکرار است، لذا برنامه های مقابله با  سرما و تأمین برق از مسائل عمده پیش رو به شمار می‌آیند.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران افزود: انتظار شهروندان بیش از گذشته است و نهادهای مدیریت شهری باید بر حسب مأموریت و رسالت ذاتی خویش بیشتر از یکدیگر مطلع شوند و همکاری‌های خود را افزایش دهند و در حوزه‌هایی که نیاز به همکاری و تعامل احساس می‌شود به یکدیگر کمک کنند.

در این نشست مهندس فتاح قره باغ مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای تهران، در گزارشی به تشریح موقعیت تولید و تأمین برق شهر تهران و چالش‌های پیش روی این حوزه و ضرورت افزایش همکاری‌های بین بخشی در مدیریت شهری پرداخت. زمینه‌های همکاری مشترک مورد تاکید قرار گرفته در این توافقنامه در حوزه تامین برق (تولید و انتقال) عبارتند از:

• بررسی و مطالعه و تدوین راهبردهای استراتژیک در خصوص همکاری کلیه نهادها و سازمان‌های درگیر در بحران‌ها به منظور کاهش  مشکلات خدمات‌رسانی در شبکه توزیع نیروی برق، عرصه‌های "مدیریت ریسک و کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران توزیع برق شهر تهران".

• همکاری و همفکری در تدوین محورهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه‌های مشترک کاری مرتبط با موضوع این توافقنامه و راهبری آنها.

• هماهنگی دو جانبه در خصوص پروژه‌های مطالعاتی و اجرایی حوزه مدیریت بحران توزیع برق از قبیل برق اضطراری شهر تهران و پروژه‌های مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق شهر تهران و گسترش مشترکین دارای مولدهای اضطراری

• همکاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت چگونگی تأمین برق اضطراری مراکز حساس، حیاتی و مهم شهر تهران

• بررسی و مطالعه امکان‌سنجی پروژه‌های مرتبط با توسعه انرژی‌های نو و سلول‌های خورشیدی با محوریت کاهش مصرف انرژی برق و کاهش خطرپذیری ناشی از کمبود تولید

• برنامه‌ریزی و هماهنگی در "ایمن‌سازی شبکه تأمین برق شهر تهران در حوزه پدافند غیرعامل"

• فراهم آوردن بستر همکاری‌های علمی و فنی جهت تدوین راهکارهای مقاوم‌سازی و نوسازی شبکه، تأسیسات و تجهیزات موجود

• همکاری و مشارکت در مبادله اطلاعات فنی، تخصصی، مطالعاتی و نقشه‌های موجود از شبکه و طرح‌های انجام شده و در دست انجام با محوریت "مدیریت بحران تأمین برق شهر تهران"

• ارائه اطلاعات جغرافیایی و ماهواره‌ای جانمایی و مسیر خطوط شبکه و تأسیسات موجود در صورت ضرورت و با تأیید مقامات مسئول طرفین

• برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با محوریت "مدیریت بحران تأمین برق شهر تهران"

• همکاری و مشارکت در خصوص تدوین برنامه‌های جامع کاهش خطرپذیری شبکه تأمین برق شهر تهران ناشی از بحران خشکسالی

کد خبر 65039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز